Julie

15 november 2020
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Maastricht naar station Alkmaar. Op station Eindhoven Centraal verloren we elkaar uit het oog.
"Ik nam de trein richting Alkmaar van 16:01 in Maastricht. Jij stapte in Roermond (of Sittard?) in. Jij zat schuin tegenover mij aan de andere kant van het pad in de 4-zits. Jij was super aantrekkelijk. Je had prachtige grote bruine ogen, bruin haar, was groot. Je had een turquoise backpack bij je. Ik voelde een aantrekkingskracht tussen ons. We bleven beide uit het raam kijken, waarin we elkaar zagen weerspiegelen. Plots paktje je een heel dik groot boek uit je tas en begon je te lezen. Ik durfde niet te lang te kijken om te zien welk boek het zou zijn. En ineens was het 17.02. Ik moest hier overstappen. Nu krijg ik je niet meer uit je hoofd. Laat wat van je horen dan spreken we een keertje af? xoxo"

Jonge dame

9 november 2020
We hadden oogcontact in de trein vanaf station s-Hertogenbosch naar station Alkmaar. Op station Utrecht Centraal verloren we elkaar uit het oog.
"Druk op mijn telefoon was ik bezig met het uittypen van mijn deadline, ik zat al in de trein, donker blond / bruin haar met een geruite bruinige jas met een lichtblauwe trui eronder. Toen kwam je aanlopen, donker groene jas met donker krullend haar en een licht kleurig mondkapje en een lichte jeans, toen nog helemaal verzonken in mijn opdracht en de focus daarop. Je ging in de rij naast me zitten maar dan met het gezicht naar mij toe. Eenmaal in Utrecht aangekomen moesten we er allebei uit, ik keek je aan en dacht.. verdorie waarom zie ik nu pas hoe knap die is? Boos op mezelf dat ik niet eerder goed naar je gekeken had. Je stond op en liep richting de deur, ik was mijn jas nog aan het aandoen maar zag dat je bij de deur bleef wachten op hem open te houden voor me. Met een snellere pas ging ik naar de deur en zij op mn vriendelijkste manier mogelijk dankjewel, lachen deed ik maar geen idee of je het zag met mijn mondkapje. Eenmaal uit de trein liep ik je achterna, je nam de trap dus ik nam ook de trap, van te voren al een paar keer keek je naar achteren en ook op de trap keek je een paar keer achter je en hield je je snelheid in. Helaas net niet genoeg dat ik je kon inhalen met de mensen voor me en ook helaas dat we niet dezelfde bestemming hadden want jij ging bovenaan de trap richting de trams en ik richting spoor 20.. Ik twijfelde nog om nonchalant achter je aan te lopen, want ik voelde wel dat er iets was, maar ik moest ook mijn trein hebben en geen idee wat ik zou moeten doen als ik je gevolgd zou hebben? Achteraf super stom natuurlijk.. ik had je gewoon achterna moeten lopen.. Liefs"

Ron

24 augustus 2019
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Haarlem naar station Alkmaar. Op station Heiloo verloren we elkaar uit het oog.
"Je zat schuin achter me in een sprinter vanaf Haarlem (die ene die zo warm was). Het was rond 19.00 uur geloof ik. Volgens mij zat er niemand anders in onze coupé (begrijpelijk, met die bloedhitte!), althans niemand die mijn aandacht trok. Jij deed dat wel. Ik leek misschien rustig te lezen, maar je leidde me af via mijn ooghoek en van lezen kwam niets terecht. Maar toen moest je al uitstappen, in Heiloo... En ik maar hopen dat je ook naar Alkmaar zou gaan! We keken elkaar kort aan voordat de trein stopte en daar moest ik het mee doen. Ik vond je prachtig en hoop dat ik je een keer kan spreken...."

Lauraa

18 juli 2019
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Alkmaar naar station Amsterdam Centraal. Op station Amsterdam Centraal verloren we elkaar uit het oog.
"In de Je oogde als een hele sympathieke man met blauwe ogen, levendige expressie en je droeg een lichtblauw of grijs overhemd/shirt. Ik ben de jongedame met lang donker haar en ik droeg een wit shirt. Je stapte in bij Amsterdam Centraal station en kwam tegenover mij zitten. Tijdens de reis kwam er steeds een klein nieuwsgierig kindje naar je lopen en je glimlachte heel leuk. Je had een zwarte tas op de grond en schoof hem even opzij om mij genoeg beenruimte te geven. Onze blikken kruisten elkaar een paar keer. Ik deed mijn boek opzij en mijn koptelefoon af omdat ik eigenlijk met je had willen praten maar ik wist niet waar te beginnen. Toen stapten we allebei uit in Alkmaar rond 17.45 en jij liep richting de bushaltes. Ik zou graag met je in contact willen komen."

C

22 april 2019
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Alkmaar naar station Maastricht. Op station Eindhoven Centraal verloren we elkaar uit het oog.
"De kans dat je dit leest is heel klein denk ik, maar ik kan het altijd proberen. Ik stapte in de avond in 's Hertogenbosch in de intercity naar Maastricht, waar jij iets later ook instapte. Ik zat in een vier zits en jij kwam tegenover mij zitten. Je had donkerblond/bruin en had een skateboard bij je, die je naast je legde. Ik, verlegen als ik ben, durfde amper oogcontact te maken, waar ik nu veel spijt van heb. Toen je uitstapte, zag ik dat je wat was vergeten op je stoel en vroeg ik ook of het van jou was, waarop je glimlachend reageerde. Ik heb spijt dat ik toen ook niet om je naam heb gevraagd, maar als je dit toevallig toch leest en je tegenover een meisje met zwart haar en een zwart shirt zat, lijkt het me heel leuk om je te ontmoeten."

J

19 april 2019
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Amsterdam Sloterdijk naar station Den Helder. Op station Alkmaar verloren we elkaar uit het oog.
"Gisteren heb ik je even kort gesproken, we zaten tegen over elkaar in de trein van Sloterdijk naar Alkmaar. Daar stapte jij uit, ik was onderweg naar Den Helder. Je kwam net terug vakantie uit Turkije, roze jas, lekker kleurtje van je vakantie, jij sprak mij aan omdat ik de enige was die niet met mijn telefoon bezig was. Het was een leuk maar iets te kort gesprek, over oa dat je op Menorca hebt gewoond. Mocht je nog even verdere willen praten...."

Irene

23 maart 2019
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Eindhoven Centraal naar station Alkmaar.
"We were waiting for the train to Alkmaar in Eindhoven station. They said something in dutch and I asked about it. We talked for a bit and you told me that you were coming back from a trip to Mallorca with your mum. We sat nearby in the train and I wanted to keep talking to you but the presence of you mum was intimidating (plus I´m a bit shy!). I stopped in den Bosch and I wish I had asked you for your phone! Now I can´t stop thinking of your smile! -The spanish girl in the train :)"

Jaap

29 januari 2019
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Alkmaar naar station Amsterdam Sloterdijk. Op station Utrecht Centraal verloren we elkaar uit het oog.
"Je zat in Alkmaar al in de trein toen ik instapte. Je lachte vriendelijk naar me. We hadden daarna steeds kort oogcontact met een glimlach. Je leek zenuwachtig, vanwege een afspraak of toch... ik stapte uit op Sloterdijk, jij ging door naar Utrecht, helaas. Had ik je maar eerder aangesproken en gevraagd om een kop koffie met me te drinken. Gemiste kans?"

Anoniem

26 december 2018
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Amsterdam Centraal naar station Alkmaar. Op station Alkmaar verloren we elkaar uit het oog.
"Jij las een boek van Ilja Leonard Pfeijffer en je had een koffer bij je. Ik vond je er leuk uit zien en tof dat je dat boek las. Ik heb een paar keer naar je gekeken en volgens mij keek je terug. Ik had graag wat willen praten maar dat durfde ik niet echt. Groetjes, een jongen"

Bas

14 december 2018
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Amsterdam Centraal naar station Alkmaar. Op station Santpoort Zuid verloren we elkaar uit het oog.
"Ik dacht, laat ik het toch maar riskeren om geen reactie te krijgen haha! Je kwam achter me staan op het station en begon een gesprek met me. Daarna zijn we beiden ingestapt, maar er kwamen mensen naast ons zitten dus hielden we ons en beetje voor onszelf. Je had krullen en was net naar een concert geweest. Wil je eens samen koffie drinken?"

Nick

19 oktober 2018
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Sittard naar station Alkmaar. Op station Roermond verloren we elkaar uit het oog.
"Hoi ! Jij stapte in op station Sittard samen met een vriendin rond 11:05 Je hebt lang briuin haar, zwarte blouse en een spijkerbroek aan. Ik had een zwart t-shirt en een blauwe korte adidas broek en kort donkerblond haar. We raakten een aan de praat over de kat die ik bij mij had. Ik draaide zijn reismand ook een stukkie naar jou zodat hij rustig bleef. De reis verliep verder in stilte. Tegenover elkaar zittend in de vierzits....kon ik toch niet helpen om een paar keer oogcontact te zoeken met jou. We waren beide te verlegen volgens mij. Echt jammer want ik voelde veel aantrekkingskracht tussen ons. Hopelijk ontmoet ik je nog ! Groetjes Nick"

Sharon

23 september 2018
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Hoorn naar station Alkmaar. Op station Alkmaar verloren we elkaar uit het oog.
"Super leuke conducteur we zaten samen met elkaar in de trein van hoorn tot alkmaar bedankt voor je complimentjes :) hoe zal ik dit eens beginnen ? Wauw ! Jij hebt vandaag wel mijn hele dag goedgemaakt. Je ziet er goed uit , lijkt me super lief, gezellig , charmant en ik bewonder je lef. Was een heel romantisch gebaar en een tikje ongemakkelijk. Ik wist niet zo goed wat ik tegen je moest zeggen toen je me vroeg om wat te drinken als mijn situatie anders was geweest had ik zeker ja gezegd! Om eerlijk te zijn blijf je wel een beetje in mijn hoofd zitten. Wie weet kom ik je nog eens tegen en maken we nog eens een praatje en misschien zie ik je wel nooit meer maar ik hoop dat je dit dan leest en weet dat je zeker mijn hart een beetje sneller heb laten kloppen vandaag. Ps sorry dat je zo lang achter me aan hebt moeten lopen door de regen als ik had geweten dat je met wilde praten was ik eerder gestopt met lopen."

Menno

8 september 2018
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Alkmaar naar station Wormerveer. Op station Wormerveer verloren we elkaar uit het oog.
"We zaten zaterdagochtend vanaf 7.20 vooraan in de bus richting Wormerveer (er reden geen trienen. We hadden leuk gepraat en jij ging naar het Superrelatie event in het Ziggo dome. Graag zou ik nog eens met je af willen spreken."

Nick

7 september 2018
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Maastricht naar station Alkmaar. Op station Roermond verloren we elkaar uit het oog.
"Hey beauty ! In maastricht ging ik bij je zitten in de 4-zits. Je kwam me tegemoet met een brede glimlach en fonkelende ogen. Toen we daar zaten met zijn tween heb ik je een aantal keer betrapt op het aanstaren van mij. In Sittard leek het erop dat je uit moest stappen maar je maakte alleen maar plaats voor een vriendin die erbij kwam zitten. Toen was het flirten voorbij. Ik durfde je niet meer aan te spreken. Je leek nog erg geintresseerd in mij en ik in jou. We hadden vaker kort oogcontact en de spanning bleef zich maar opbouwen. Ik wil je weer ontmoeten ! Jij: halflang bruin haar en bruine ogen. Met een kersverse tatoege op je linker onderarm. Je had een zwart shirtje met mesh- visgraat mouwen en rode sneakers met rode veters. Ik: Lime green shirt en blauwe adidas sportbroek. Rode sneakers. Groetjes Nick !"

I

1 augustus 2018
We hadden oogcontact in de trein vanaf station Hoorn naar station Purmerend Weidevenne. Op station Alkmaar verloren we elkaar uit het oog.
"Op 1/8 zat jij op een bankje in Hoorn. Ik, blond haar, zat op een andere bankje. Je keek een paar keer naar me. De sprinter kwam, ik stapte de trein in richting Leiden. Jij bleef zitten omdat jou trein nog moest komen. Je volgde mij vanaf hef bankje en keek of ik in de trein zat. Beetje mysterieus en ik zou graag met je in contact willen komen."